Sabtu, 17 April 2010

Perjuangan dan pengorbanan

Terpetik aku dgn ceramah Datuk Mizan dalam seminar hari ini...menurutnya menjadi pensyarah uitm adalah lebih besar ertinya dari menjadi pensyarah di universiti2 lain....keranan disini kita mendidik anak bangsa demi survival bangsa agama...wah terpaku aku dgn ceramahnya...UITM benteng terakahir pendidikan Melayu dan bumiputra...sememngnya kelainan menjadi pensyarah disini dapatku rasakan...

Wahai anak bangsaku
Ku korbankan masa dan masa depanku
mendidik memimpin kamu
Disini
Segalanya bermula
Aku kau adalah pencetusnya
maruah darjat menjadi pertaruhan
1999 diistihar ITm menjadi UITM
Oleh pejuang politik
lahirmu Uitm
Atas pejuangan pemimpin lampau
Yang mahu bangsanya berdiri sama tinggi
berlari sama kencang
Di saat dan ketika ini
Aku bertekad
Ya Tuhanku
Berikan aku kekuatan dan hidayah
Setiap saat dan waktu
untukku berjuang
Demi hak bangsaku dan agamaku
restuilah aku
...................

Tiada ulasan: