Isnin, 8 Februari 2010

Kerja kerja Kerja

Petang semalam aku mengajar student BAC part 4...topik motivation...wah apa lagi my favorite topik..aku tanya depa what make they come to class today? macam2 jawapan ada yang satu buat aku tersenyum...nak dengar madam bercerita..hahahaha...aku memang suka bercerita sambil lecture..selalunya cerita aku adalah kena mengena dengan dunia pelajar2 aku...disamping lecture for motivation aku motivate students aku...4 drives theory dan Maslow theory memang senang untuk aku mengaplikasikan di minda mereka...tergelak guys in my class bila aku tanya pasal drives to acquire and drive to learn .....aku share dengan depa masa sekolah remdah dulu bila lepas balik kenduri kahwin ada terfikir tak apa pengantin buat lepas tu...semua senyum2..then aku cerita lagi my twin asked about this case....memanglah si Aida mulut bising tu dok tanya aku maaa lepas kenduri kahwin lepas semua orang bailk, malam pengantin buat apa dalam bilik.....waduh2 masa tu semua kelas tergelak....mereka pun kata kita orang pun ada gak terfikir dulu...aha..itulah dia drive to acquire and drive to learn...lepas tu aku tanya lagi do you have desire to do as what husband and wife do at nite...ahahahahaha ....if you have that drive you have to balance it with your value, religous....yes we can learn any theory but when it come to reality or application we must match with value in our society.....

Hermmmm....freindly speaking i love teaching and i hope i will teach until my last day breath...

*ps kalau sesiapa baca blog ni terjumpa banyak salah ejaan atau apa2 ...sori selori lah...memang saya ni tak very particular that area......pakai blasah jer.....lainlah kalau urusan rasmi......hehehehhe...theory of escapism..hahahahah

1 ulasan:

tunbegia berkata...

sungguh belasah saja,

salamm,