Khamis, 18 Februari 2010

research or research


Waduh....orang lain bergembira menghabiskan cuti mereka aku dok bergelumang dgn kerja utk 2 research dan marking kerja2 students...uweeeeeeeeeeekkkkk....bestnyer kalau dapat duduk umah makan tanggung tidur pun didodoikan....kalaulah boleh bahgianyer aku...bukan aku nak lari dr tanggungjawab tetapi aku perlukan masa untuk melayan diri..tapi hidup didunia ni penuh tanggungjawab...sudah ditakdirkan aku akan memikul bermcm2 tgjwb....padanlah muka aku ni...semua kijer orang kasi sanggup jer nak buat....lepas tu aku sendirian terkang........hehhehe tak sanggup nak teruskan...aku terhutang 2 research utk disiapkan.,,lepas tu gatal2 menyanggup nak buat buku resepi utk satu publisher..dan hari ni menyanggup pulak nak organize gathering kwn EMBA uitm....dan pulak tu dok aktiv dalam hobi baru aku fotografi...wah byk nyer aku nak explore......kalau boleh aku nak mengajar di kelas dan explore fotografi jer..tapi bila dah sign nak jd lecturer sudah tiada pilihan melainkan mengikut kehendak organisasi...soalnya...MAMPUKAH AKU MEMIKUL SEMUA ITU....tambahan lagi melihat anak2 dirumah yang akulah segalanya bagi mereka......

impianku setinggi langit
azamku sekental bumi
semangatku sehangat mentari
kudratku ....
sekecil hama
berterbangan ditiup bayu
berbekal kata-kata pujangga
hendak seribu daya
tak hendak seribu dalih
akan ku atur langkah
walau bertatih
walau berpimpin
akan ku capai
bintang di langit
untuk kusemat
di ruang hati
pintuku wahai teman
tiupkan aku
nur kasihmu
dapatku takluk
selangit impian..

Tiada ulasan: