Khamis, 19 November 2009

Anank-anak Permata bonda







Pagi yang indah, udara yang nyaman..tapi kenapa jiwa dan hati ini seperti tiada berjisim....selepas megunkap memori lama terpandang sebkeping gambar sya bersama adik perempuan bernama Nor hamidah dan gambar beramai-ramai bersama anak-anak dan anak saudara...semasa saya konvokesyen Ijazah Pertama di uitm...huwaaaaa....Konvokesyen ijazah sarjana gambarnya terdelete dalam laptop...Apa yang terlintas dalam fikiran saya adakah anak-anak saya akan merasai detik-detik indah ini dalam perjalanan hidup mereka...Sememangnya bukan akademik semata-mata yang boleh memberi kejayaan dalam hidup..tetapi teringat saya pesan arwah ayah...katanya ayah tak punya harta untuk ditinggalkan, hanya ilmu pelajaranlah yang akan menjadi bekalan dimasa depan...........Tidak tahu bagaimana hendak menggambarkan harapan ini kepada anak-anak....ambillah iktibar dari pesan datuk untuk berjaya...hanya Allah yang tahu bagaimana bahgianya hati ini jika anak-anak berjaya dalam pelajaran...






Kepada anak-anak Mama.....


Moga-moga suatu hari nanti anak-anak mama akan terjumpa blog ini...dan ketahuilah betapa hidup ini adalah perjuangan untuk kalian......Petikan dari radio Fm saudara Djay Faizal ...there is no late to start....belajarlah dari Mama...How i m redesign our life....perjuangan untuk mengubah nasib itu tiada titik noktahnya.......Allah tidak akan mengubah nasib seseorang melainkan dirinya sendiri berusaha mengubahnya......



Kemarahan dan leterenku adlah untuk melihat kalian disingahsana......Ya Allah berikanlah mereka hidayah, petunjuk dan kekuatan untuk menjadi insan yang berilmu, berjaya dunia dan akhirat....

4 ulasan:

My Life My World berkata...

Miza, gambar kat atas sekali tu, macam kat keliling tu semua anak kau. Dah macam rupa cikgu taska pun ada. Hahahaha.

Apa apa pun aku kena tabik lah dengan kau, sebab dapat pakai jubah dan topi tu (), aku pun tak merasa huk huk huk (takat pakai masa tadika dulu adalah hahahaha) ... itu yang nak aku lagi bagus berganda ganda dari aku tu

mizadgreat berkata...

anak I 5 jer....yg lain anak saudara....anak awak yg upsr tu mesti 5A kan...coz l tengok anak awak kat open hse umah zia pun dok buat latihan,,,,,nampaknya next year I kena buat formula baru untuk memantau pelajaran anak-anak.....nanti2 share resepi anak berjaya yerrrr....

My Life My World berkata...

Anak anak aku dah lepas UPSR tahun lepas dgn 2 tahun lepas. Alhamdullilah kedua duanya 5A. Tahun depan Kak Long ambik PMR. Risau lebih2 nyer aku. Hahahaha.

Boleh gak share ilmu mendidik anak. Aku ni takat mendidik dgn suara seperti Tarzan jer dan penuh dengan bebelan.

mizadgreat berkata...

itulah dulu aku try praktik ilmu tarzan..tapi ada kawan cakap...cara tu tak betul...so tukar srategi....nampaknya strategi tak kena dengan target audience....nampaknya kena pakai baju tarzan balik lar ahun depan ni......alalatuk....apa nak kata...anak-anak zaman frozen food...semua nak kena defros duluuu...banyak kena pakai karen bebbbb....anyway we will share...maklumlah ..u n me in same roof.....lainlah zia kannn...