Selasa, 24 November 2009

My sweet twin


Hari ini bertambah banyak sms dari anak kembarku diterima..untuk pengetahuan anak kembar ku sudah 2 minggu bersama dengan Opahnya...minggu pertama di KL dan minggu yang ke 2 di Perak....Menurut kata emak...mereka menangis sebab takut tinggal di rumah kampung..mereka boikot tak mau makan...bila aku talipon sikembar kakak kata semua makanan tak sedap.aku tersenyum kerana mengenangkan si kembar ni cukup kuat mengkomen.....semua orang dia komen termasuk adik aku Midah yg belum kahwin, rumah mak mentua adik aku dikatanya kotor...Opahnya masak tak sedap dan macam2...AKu tahu semua komen ni sebab mereka rindukan aku...rindukan rumah ....asyik-asyik sms..minta aku balik subuh-subuh....minta aku jgn singgah mana2 kedai dalam perjalanan balik...supaya cepat sampai rumah....

Bila mengenagkan gelagat mereka aku ketawa sorang-sorang....Seronok sebenarnya mempunyai anak kembar..dimana2 mereka mendapat perhatian....Kembar aku ni sangat positif kepada aku....bagi mereka masakan aku yang paling sedap, Mama mereka yang paling best, mama mereka yang cantik berbanding dengan kakak dan adik perempuan ku yang lain..kadang-kadang adik dan kakak suka menyakat mereka..dengan mengutuk-ngutuk aku untuk melihat riaksi mereka...sikembar pula akan mempertahankan aku dengan pelbagai cara hinggakan kadang-kadang Sikembar kakak menangis dan tidak membenarkan sesiapa pun duduk dekat mama dia...Adik lelakiku yang tinggal di Taman Bukit Jalil adlh orang yang paling dimusuhi oleh sikembar AIma...adik lelaki ini nama panggilanya Mamin suka sangat baring diatas ribaku dan memelukku..SiAima akan menjerit-jerit dan akan cuba menghalang ....mungkin perasaan jeles atau perasaan apa pun aku tak tahu..itulah anak-anakku...buah hatiku jantung hatiku

Tiada ulasan: