Rabu, 6 Januari 2010

Ketika Cinta bertasbih


Pagi-pagi selepas menjalankan tugas sebagai supir di pagi hari..aku dihadiahkan dengan lagu Bila Cinta Bertasbih di radio FM....touching sungguh lagu Indon ni..gemersik dan menyentuh kalbu....lagu ni dalam hp aku tak der lagi....try download pagi2 ni semua block maklumlah..guna website uitm....lirik dan lagu sememnagnya sedondon.....sehingga menitis airmata aku ..nasiblah ada seorang kawan yang juga 7.40 dah spai kat parking keta tu..aku pun menyapu2 mata...malu lah juga...dibuatnya....apa taknya diusia begini kenapa lagu2 dihayati begitu extremm gitu..actually lagu ni pernah di highlightkan oleh seorang kawan...dan selepas tu aku jatuh cinta dengan lagu ini....

Ketika Cinta bertasbih (Melly Goeslow)

Bertuturlah cinta mengucap satu nama
Seindah goresan sabda-Mu dalam kitabku
Cinta yang bertasbih mengutus hati ini
Ku sandarkan hidup dan matiku pada-Mu

[*]
Bisikkan doaku dalam butiran tasbih
Ku panjatkan pintaku pada Maha Cinta
Sudah diubun-ubun cinta mengusik rasa
Tak bisa ku paksa walau hatiku menjerit

[**]
Ketika cinta bertasbih nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud syukur pada-Mu atas segala cinta

Back to [*][**]

Cinta...

Back to [**]

Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud syukur pada-Mu atas segala cinta
Ketika cinta bertasbih


Lagu yang menyentuh jiwaku di pagi ini.......




Tapi bila bercakap pasal indonesia aku ada seorang kawan yang sememngnya teristimewa buatku..dia ni anti betul dengan orang indonesia,,dalam diam2 aku juga punya perasaan yang sama..dalam kelas semalam aku meng highlightkan kebencian ini dalam le
cture kelas OB ku..diversity of workforce..and how managment should coop....yer contoh aku orang Bangla, Indon, Nepal and Philipine...standard Indon datang ke Malaysia...perempuan ...jadi bibik lelaki kuli kontrak...tetapi sudah pandai minta hak macam2....meluat aku dengan kerenah Maid ni....pengalaman yang menjijikkan...

APa-apa pun pasal Indoesia..lagu kegemaran aku banyak dari sana..Ungu, Rossa, hetty kos endang, brorey,...apa lagi trend sekarang ni orang melayu ber shopping sakan ke Indonesia...aliran wang malaysia sudah pulang ke Indon....dari shoppingnya dan upah pekerjanya.....

sudah jam 9....aku kena prepare power point for tomorrow lecture....Principles of Marketing......hari ni i aku tak der kelas..semester ni Khamis adalah public holiday...yabedabeduuuuuuuuu


5 ulasan:

My Life My World berkata...

Miza ... agak nyer bila ler kita ramai ramai leh shopping ke Indonesia ek :)

mizadgreat berkata...

jum tahun ni..sebab ada urusan bisness gak nak kesana tu...my lecturer geng kat sini dah 2 kali buat group tour kesana...rasanya nanti nak join depa...grouping ni secure berbanding nak pg anak beranak jer mcm kita..ahakkkk dah kena start menabung nampaknya dr skrg...miza ada ramai kaki yang boleh jadi pemandu pelancung..jadi ker 30/1/10 Acik and the gang nak dtg umah mz ke melaka???/

Mrs Taz berkata...

miza,
insyaAllah jadik, ingat nak stay kat century mahkota , nak naik cruise malam , and makan ikan bakar kalo diizinkan :)

aik kata aliran wang bnyk mengalir ke indonesia , lagik mau shopping sana ka? kakakaka .. tak pe kalo nak gi ajak la zia sekali hehe

mizadgreat berkata...

wah janji mesti ditepati...bolehlah anak and miza tumpang sekaki swimming kat century tu nanti...heheheh 4 hari itu ari masih tak puas lagi..yesza sungai melaka pun aku lum bw anak2..boleh kita berjemaah explore melaka...haaahaaha bestnyer boleh ambik gbr sekali...kutunggu kunjungan you allll....nak makan apa..kasi tau awal2...

en_me berkata...

thanx akak miza tewww singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg ittewww.. ehehe, salamm