Selasa, 5 Januari 2010

Salam tahun baru

Wah tanpa kusedari tahun baru pun tiba......dan telah kulalui penuh semangat..yerlah apa tidaknya...5 orang anak telah bersekolah..yang bongsu di Tahun 1, sikembar tahun 4, Faqar Ting 1 dan Anis Ting 4...Dalam mengira-ngira belanja yang diperlukan rupanya menyekolahkan anak zaman sekarang semuanya memerlukan duit..Anak-anak tidak akan gembira kalau peralatan sekolah tidak yang baru..alhamdulillah anak-anak aku berpakaian baru semuanya kecuali kak long dan faqar memakai kasut lama kerana kasut mereka dibeli sebulan sebelum cuti sekolah lepas....Yang bagusnya anakku lebih memahami aku tahun ini...kelima2 memakai beg lama..kerana bila buka stor ada lebih 10 beg lama yang masih elok...setelah dibasuh dan di clorox semua nampak baru....bagus juga membeli beg yg berkualiti.alah membeli menang memakai....walaupun harga lebih RM50 satu ....Kembar memamng nampak semanagtnya berkobar-kobar tahun ini..tidak hairan dengan rancangan Astro...Faqar juga sama...Anis pulak tukar sekolah..PMR nya tidak berapa bagus..1A 4B 3 C....tidak mahu kelas sains atau akaun...hari ni aku dah masukkan ke sekolah baru ....walaupun kelayakan boleh ke kelas sains atau akaun aku memutuskan dia mengambil kelas Ekonomi Asas....kombinasi subjek teras dengan perdagangan, ekonomi asas, seni visual dan ERT...kalau dia cemerlang spm maybe boleh ker ambil arkitek, kalau kurang aku nak masukkan dia bidang fotografi atau business study...


Tuhan Izinkan aku
bercerita padaMU
tentang hati,
tentang rasa,
Kaujadikan aku sempurna
seadanya....
selaut rasa, selangit impian
kau hadiahkan aku
sebentuk hati...
walau sukar dimengerti...
ke ufuk timur aku berdiri
bertasbih aku pada kasih sayangmu
agar dapatku hirup udaramu
penuh syahdu..
tuhanku hadiahkan aku
Mahligai impianku.
Agar dapat aku pulang
untukku ku kenal
Bahgia indra lokamu..

3 ulasan:

My Life My World berkata...

Miza, bunyi macam dah ada calun dah tu. Cepat cepat ler, nanti kasi tahu aaaa .....

Jangan Sekadar Melihat Pahitnya Kehidupan ... Lihat juga Keindahan nya, disitu pasti ada Ketenangan ;)

mizadgreat berkata...

Wey mana ada calon2 lagi.....masa filled in form dah ku reject awal2...hehhehe...mak miza pesan..klau tak berjumpa yang berkualiti hidup begini lebih bermakna...ntahlah frenz,.....betul ker tu ...heheheh..hanya hati yang merasa sahaja yang tahu kannnn...

mizadgreat berkata...

Alamak Achik...i m just joking...mana ada org filled up form pun..di usia begini dan figure yg sebegini dan dengan seramai begini...aku rasa sebelah mata pun orang tak sanggup pandang, bukan aku yg reject orang tu yg reject aku awal2 lg......bukan mudah memeliki cinta tanpa syarat...yang boleh menerima kita seadanya.....