Ahad, 31 Januari 2010

Seronoknya hari minggu ini...

hari sabtu dan ahad yang lepas Zia, Sham, Acik dan Angah berserta keluarga datang berkunjung kerumahku.Wah seronoknya aku tak terhingga menerima kunjungan kawan2 ku....mereka makan tengahari dirumahku...menu yang kuhidangkan ialah Asam pedas ikan pari. kerabu pucuk paku dan taugeh campur kerang, masak lemak cili api pisang muda dan masak kicap sotong.....Aku masak simple2 kerana yang membantu hanyalah Aniz di dapur...nasiblah dia banayk membantu...Anis memang suka tetamu mama datang kerumah...Aku memulakan oprasi dari pagi...balik aje dari Pasar aku terus memulakan operasi Masak....jeng jeng at 1pm mereka pun sampai....wah ada present kat aku...selepas lunch mereka kerumah mak saudara Sham dan selepas itu ke Banglow baru Angah. di Krubong Perdana...wah kawan-kawan aku semunya menjadi.....nasiblah aku pun kira menjadi orang juga....walaupun tak der banglow macam mereka semua tapi ada juga rumah yg selesa untuk anak-anak....Entah kenapa hubungan aku dan kawan2 uitm dungun amat rapat berbanding dgn kwn2 di uitm melaka....kami bagaikan adik beradik walaupun bukan selalu berjumpa.....target tahun ni kami akan berfamily day ker Pantai Timur...Cherating....wah2 best juga tu..kalaulah aku dapat beli kereta baru tahun ni...ini merupakan Test Drive aku.....tapi camner yerkkkk nak cari duit buat down payment....moga projek2 aku yang dirancang menjadi kenyataan,,,,,untuk Acik yang dapat hadiah kamera Nikon tu...jum lah join Bengkel Fotografi aku pada 13/2 ni di Melaka....jum lah Acik..kita belajar ambik gambar cara profesional.,,,,,,bila agaknya ada orang nak hadiahkan aku Nikon ni.....dan Acik gambar itu ari yang menampakkan kecomelan aku tu jgn lupa sent to me tau......
Malam tu Tajul belanja kami di Umbai..wah sedapnya semua makanan laut tu...paling sedap udang freshh..apa taknya kalau se kg rm75 mana boleh tak sedap.....Tajul dan Zia aku doakan korang berdua kekal sampai ke akhirat...korang ni memang contoh loving couple lar,,,,Zia..kor jaga Tajul baik2 tau...janagn malas2 kat umah walaupun Bibik tu ader......

untuk Sham....hehehhe bila nak menambah meriahkan anak2..sorang mana cukup....kalau ada anak perempuan sure akan jadi model camera kor tu...dan aku harap kalau nak tambah anak tu tambah dengan Shikin jer tau...janagan dengan orang lain...ahaksss..shikin kor kena kasi aku komisyen kerana menekankan hal ni....

Untuk Acik yang merupakan rakan yang sama bot dengan aku....kebahgiaan itu boleh dicipta sendiri bukan semestinya dari orang lain..Aku nampak kor semakin ceria...begitu julah hendaknya aku ni....anak2 penyeri mu....dan ada pulak iu yang disisimu dimana2....Acik dengar citer kor dah jadi Manger besar kat company Cina...caya lu acik...bukan senang nak dipercayai oleh Taukeh cina....Lagi satu kalau orang tu dah mula pujuk2 kalau hasilnya positif..teruskanlah,.,,,,jangan fikir panjang2..kalau kena share apa salahnyer yerkkkk,,taklah sepanjang minggu kor kena layan dia..ada jadual taklah penat.,,heheheh mati aku kena marah dgn ZIa..Zia yang anti-poligami..

Untuk Angah..

Banglow awak tu dah cantik dah.tapi kalau nak tunggu tambah lagi ruang2 tu bagus juga....masuk umah bila all complete...bagus tu..yang paling aku suka chandelier kor tu......dan aku juga pekenan dengan planning for renovation tu...kalau dah siap jangan lupa aku yer ...nak tengok gak...Aku doakan semoga perancangan angah untuk banglow menjadi nyata dengan cepat...bila nak tambah stesyen petrol lagi.....Anak angah yg nama Amenn tu cute nyer...geram aku .anak aku pun asyik cakap pasal si AMeen balik umah...kalau dok dekat umah aku....boleh aku Si Ameen ...sitomei2 tu....

Aha...bila korang datang umah aku seronoknyer aku rasa...tapi bila petang ahad tu bila dok bersalam-salam nak berpisah terasa sedih dihatiku...yerlah bila korang dah balik aku kembali dengan kehidupan aku.....sesungguhnya tidak dinafikan aku sudah terasa bahang kesunyian.......Aku harap aku dapat menghadapinya.......untuk esok, lusa, dan masa akan datang.....sepi itu indah...

3 ulasan:

My Life My World berkata...

Hahaha ... kelakar lah kau Miza. Aku ni serupa Zia jugak, anti poligami. Setakat ni aku tak rasa hidup aku sunyi lagi. Mana tak nyer anak anak aku dah terlebih mulut macam radiogram buruk. Dan aku dah terbiasa hidup sendiri dan membuat keputusan sendiri. Zia, kau jangan ikut acik, don't try to be independent hehehehe ... buat lah semua tak reti tanpa pertolongan Yan (harap Yan tak baca ini)

Rasa aku sejak naik bot dengan anak anak ni, hidup lebih bahagia. Sebab nyer tak yah pening kepala dan sakit jiwa serta sakit hati. Hidup lebih tenang, tak ada benda kritikal nak fikir. Sebab tu aku tambah gemuk :)

Apa-apa pun aku berbanyak terima kasih kat Abah dan Mak dan keluarga aku serta 'keluarga' ayah kepada anak anak aku , dia orang ni lah penyokong kuat aku, tulang belakang aku. Susah jugak hidup tanpa mak dan abah aku. Aku bertuah... tak semua orang bertuah macam aku. Think positive dear, Allah menjanjikan hidup yang lebih baik buat kita di hadapan sana. Insya Allah ;)

Mrs Taz berkata...

Miza,

aiyooo mana ada malas ... saje nak manjakan diri je .. zia ni kan manja keh keh keh .. so apa2 sume nak orang buatkan..insyaAllah kalo korang tolong doakan zia nye jodoh panjang .. moga berpanjangan la... hendaknya :)

untuk korang , zia doakan semoga korang sume bertambah bahgia .. di masa2 akan datang ye .. korang sume tough ..

Miza, tak sabar le nak tengok keta baru awak tu hihihi... go Miza go Miza

My Life My World berkata...

Miza, kau nak pakai keta apa ... aku pun tak sabar jugak nak tahu nih. Kalau ada keta baru nanti leh selalu datang bertandang ke KL ek ;)